Realitatea TV, din acelaşi cuib dar aparte?

By | 23.06.2014

După cum probabil ştiţi, în luna martie a.c. am fost invitat la un offline cu ocazia lansării unui nou grup de presă – “Realitatea”, care s-a pretins a fi unul neafiliat politic şi plămădit exclusiv din investiţia financiară a ex-directorului “Publika TV” Dumitru Ţîra, sursa banilor nefiind totuşi dezvăluită.

Iată că ajunşi în luna iunie, suntem la câteva lungimi distanţă de la lansarea noului post tv aparţinând acestui grup, şi ca la orice post tv care se respectă, cu ceva timp înainte de lansare se fac probe, diferite testări, iar una din aceste testări am reuşit s-o prind şi eu în această după-amiază, mai întâi cu sunet fără imagini video, şi mai apoi vice-versa, şi nu mică mi-a fost mirarea să văd pentru câteva zeci de secunde ex-burtiera “Primelor Ştiri” de la Prime (cea de până la mutarea în noul sediu de pe teritoriul Moldexpo şi reînnoirea graficii postului), unul din cele 5 posturi tv care aparţin “General Media Group”, un holding media care în mod indirect are o legătură directă cu Partidul Democrat din Moldova şi în special cu vicepreşedintele acestuia, cunoscutul şi controversatul om de afaceri.

Găsiți 10 deosebiri 🙂 (click pentru a mări imaginea)

Sunt curios care ar fi scuza celor de la Realitatea în privința deținerii șablonului burtierei de la un alt post tv?

Și dacă tot s-au dat de gol din întâmplare, rămâne întrebarea – ce va fi dat diferit la Realitatea comparativ cu posturile din cadrul “GMG”? (Prime, Canal 2, Canal 3, TVC 21 (pe surse) şi Publika), care se va promova ca un post neafiliat politic, nu că cele 5 n-ar fi, dar deja toată lumea ştie care-i treaba cu ele, doar că nu e recunoscut oficial acest lucru.
Şi în perspectiva informaţiei de mai sus, mai este interesantă şi altă întrebare – Nu cumva trecerea bruscă în nefiinţă a “Muz TV Moldova” care s-a produs la începutul acestei luni a fost doar una din manevrele care s-a efectuat pentru ca noul post tv neafiliat politic să aibă din start frecvenţe în eterul naţional, răposatul având în patrimoniul său canalul 53 decimetric în Chişinău şi 28 decimetric în Bălţi, acoperind o bună parte din populaţia ţării și care acum vor ajunge la un concurs organizat de CCA, președintele căruia este și el bănuit în strânse legături cu PD și respectiv cu vicepreședintele partidului.

Răspunsul la aceste întrebări le vom vedea cât de curând, odată cu lansarea propriu-zisă a Realitatea TV. Iar pentru a păstra pluralismul de opinii iată și replica d-lui Țîra referitor la subiectul în cauză:

„Dragii nostri prieteni si admiratori,

Va rugam cu toata redactia sa aveti un pic de rabdare si o sa vedeti si cum arata si ce va arata Realitatea TV.
In rest ma abtin pentru ca sunt prea ocupat ca sa tin ritmul “bunavointei” pe care o emanati.
Va las sa va ocupati in continuare de spalatul oaselor si altor parti ale corpului.
Incercati si alta directie pentru ca riscati sa deveniti plictisitori.

Va salut cu respect pe toti,

DT”

Va urma.

  • VICTH0R

    Și eu care credeam că sunt în strânsă legătură cu agenția de știri românească realitatea.net
    Măgarii au preluat numele companiei de peste Prut pentru a manipula/dezinforma lumea.

    • Nu au preluat conceptul și branding-ul, dar din unele surse se știe că legătură cu Realitatea RO oricum este doar că la alt nivel 🙂