Despre “nelimitatul” limitat de la Moldcell şi firea moldoveanului

By | 08.08.2013

Odată cu lansarea portabilităţii numerelor de telefonie mobilă, Moldcell a fost primul care s-a mişcat pe piaţă oferind ceva ce în viziunea lor avea menirea să-i păstreze clienţii – opţiunea de apeluri “nelimitate” spre toţi operatorii din ţară, mulţi dintre clienţi fiind demult cu gândul să-şi schimbe operatorul, după scumpirile operate de Moldcell pe parcursul anului 2012.

Ceilalţi doi operatori, cu o oarecare întârziere şi-au lansat şi ei oferte similare, DAR spre deosebire, de exemplu, de Orange, care a stipulat anumite restricţii în folosirea opţiunii de “nelimitat” direct în ofertă, operatorul violet nu a fost la fel de prevăzător şi şi-a săpat singur groapa.

Cei care au studiat ofertele celor trei operatori de telefonie mobilă din ţară, probabil ştiu deja că la unele abonamente de la Unite 3G se oferă bonus de 0,10 lei per minut pentru apelurile de intrare generate din alte reţele. Iar cum moldovanu-i şmecher şi ştie să profite la maximum din tot ceea ce i se oferă, nu a trecut mult timp până când oamenii au început să-şi încarce conturile de la Unite cu “ajutorul” operatorului violet 🙂 Iar astăzi, au apărut deja primii “pătimiţi” ai acestui “sport”, clienţii fiind deconectaţi cu următoarea motivare din partea departamentului tehnic al Moldcell, citat – “ваш телефон провоцирует неполадки в сети” 🙂

Şi pentru cei care stau bine cu limba rusă iată şi un link cu mărturiile “din prima sursă” şi discuţia la temă – forum.md/Themes/gsm/344453/133/#6607

P.S.: Eu înţeleg că toată treaba asta poate fi tratată diferit, fiecare având “adevărul” său, dar chiar era aşa de greu să prevezi din start asemenea urmări şi să le stipulezi direct în ofertă aşa cum au făcut cei de la Orange?

P.P.S.: Fiţi atenţi cât vorbiţi nelimitat, că altfel riscaţi să fiţi deconectaţi fără preaviz 😉

UPDATE: Iată ce scrisori oficiale din partea “Moldcell” au primit clienţii deconectaţi (click pentru a mări imaginea):

  • roman

    Operatorii nu au cum sa vada pe cine suni si ce vorbesti, si daca vorbesti real sau nu. Ei nu au dreptul sa intercepteze convorbirile. Ceea ce a facut moldcell este ilegal. Daca o persoana real vorbeste mult (sa nu uitam ca exista abonamente de sute de lei cu mii de minute incluse), atunci risca sa fie deconectata ilegal de la servicii, cu motivul ca cauzeaza prejudicii. Ceea ce a prevazut orange la fel, nu are valoarea juridica, pentru ca ei nu au de unde sa stie ce vorbesc eu si daca real vorbesc cu cineva.

  • Pingback: Despre “nelimitatul” limitat de la Moldcell şi firea moldoveanului | BLOGPOST.timpul.md()

  • mihai c

    Buna ziua,
    Cei de la Orange nu sunt deloc flexibili cand e vorba de a ajuta clientul fidel de 15 ani (subsemnatul). La fel am primit si eu un email ca raspuns la cererea mea de compensare. Multe bla bla-uri si de fapt tot tu esti de vina.
    Am fost sunat de un numar care imi aparea pe telefon ca fiind Orange, acel “domn” mi-a confirmat datele mele zicand ca face un sondaj de opinie. Dupa cateva zile m-am trezit cu contul de webcare hack-uit si cu o factura de 173 de lei. Nu asta ar fi problema, ci ca numarul de telefon de pe care s-a facut tranzactia era deja dat la Orange spre inchidere. Nimeni de la Orange nu s-a sinchisit sa verifice de ce un numar dat spre inchidere tot incearca zilnic sa tranfere credit. Raspunsul celor de la Orange a fost ca sunt foarte multi abonati si nu pot urmarii toate tranzactiile. La intrebarea mea de ce se poate transfera credit prin webcare fara a avea o confirmare pe SMS sau email, cei de la Orange au dat din umeri (adica nu stiu daca au dat din umeri, nu am avut o convorbire video 🙂 ). Am mai intrebat in stanga si in dreapta daca cineva a avut castig de cauza in lupta cu Orange, toti au raspuns: cu Orange si cu bancile nu trebuie sa te pui ca niciodata, nu o sa castigi. Asa ca pe aceasta cale tin sa va comunic ca am incercat sa inchid si celalalt abomament care il am la ei. Raspunsul a fost ca nu se poate, doar dupa 6 luni deoarece am fost de acord. Am fost de acord, dar inainte sa mi se intample cele de mai sus. Am primit acelasi raspuns: NU SE POATE, DVS ATI FOST “DE VINA”. Asa ca romanule, se pare ca suntem bataia de jos a marilor companii care merg pe premiza ca romanul si-a perdut cheful de a se mai lupta [entru drepturile lui si bineinteles ca lumea nu citeste ce scrie mic (cu font de 2 sau 4) in josul paginii contractului. Asta e… Singura cale de a le da peste nas e sa trecem la concurenta, ceea ce o sa si fac. Scuze pentru eventualele greseli gramaticale, dar sunt un pic deceptionat…. Cu stima, Mihai C

    • Cred că nicăieri în lume nu există operator de telefonie mobilă fără “păcate” 🙂

    • eu

      Nici la PrePay nici la Abonament nu-i posibil sa faci “transfer credit” prin Webcare (la Orange Moldova). Precis la Orange Moldova s-a intimplat cazul tau?

      • judecând după ip, Mihai vorbea despre Orange România

    • Andrin Andrega

      Mihai, cum ar zice rusul esti o “истеричкэ”. Ce fel de client esti tu, daca cu prima ocazie fugi…cica fidel, tfu! Nu am cuvinte potrivite in directia la asa tip de “clienti” – sunteti pseudofideli! Cu oricine se poate gasi o vorba comuna, trebuie doar sa ai rabdare – doar asa castigi, de astea ca tine intotdeauna vor pierde…Asta eu il clasific ca un comportament violet, adica agresiv si necalculat de loc, de fapt nu ma-s mira daca est violet (din interiorul companiei) si pretinzi a fi client portocaliu. Eu sunt cu Moldcell de la bun inceput si iti confirm ca mi-i rusine de ceea ce fac ei uneori, insa voi face “acea” miscare spre cei portocalii, doar daca violetii vor lua nasul la purtare peste masura (apropos deja la limite); vreau sa-ti confirm ca pe tot parcursul acestor ani de CLIENT FIDEL, intotdeauna am gasit limba comuna cu dansii cand o luau razna si rar imi veneau ganduri isterice ca la tradatori ca tine. Ultima, tine minte ca o companie gen Orange (citeste pe Net despre tot grupul Orange) nu-si va permite niciodata sa faca asa tampenii precum tu pretinzi (hack, sa te bage in minus, deconecteze etc). Da, ei pot gresi prin nemanifestandu-se cum s-ar cuveni fata de un client fidel, insa nu vor face gesturi josnice pentru a tine un client care pleaca! De fapt de la asa companii pleaca doar din incapacitate de a plati serviciile lor (cazul tau 100%), ci NU din cauza ca s-ar compoarta rau cu clientul. Bafta, Mihai si imi pare rau ca la Moldcell tot mai mult clienti ca tine vin, de fapt marul de la copac nu departe cade…

      • Andrian, toată teoria ta e praf, pe simplul motiv că Mihai e client Orange România 😉

      • сергей

        Туфта полная…не возможно найти с ними общий язык…они кивают…и делают по своему. А гланое не ценят что ты с ними 15 лет…и не только ты а вся фирма с десятками номеров… и когда им говоришь что переходишь к другому оператопу они говорят это ваше право…

  • Pingback: (audio) Despre “nelimitatul” limitat de la Moldcell – 2 | DIMEX's WeBlog()

  • Pingback: 2013 pe blog | DIMEX's WeBlog()

  • Pingback: Matematica violetă sau 100% = 50% | DIMEX's WeBlog()

  • Pingback: Moldcell de 2 ori mai ieftin sau de 2 ori mai scump? | DIMEX's WeBlog()

  • Pingback: Despre “nelimitatul” limitat de la Moldcell și limita creditară (Sezonul 2 Episodul 3) | DIMEX's WeBlog()