Cât costă fidelitatea?

By | 21.03.2013

Probabil că mulţi din noi şi-au pus cândva această întrebare fără a găsi însă un răspuns exact. Iată că celor de la compania Moldcell le-a reuşit.

După ce la începutul acestei luni au lichidat unul din cele mai avantajoase abonamente de telefonie mobilă existenţe pe piaţă, reinventând cunoscutul abonament “Fantasy” şi schimbându-l completamente faţă de cel de pe timpuri, bravii marketologi de la operatorul violet au hotărât că fideli companiei sunt doar acei abonaţi care consumă pe lună mai mult de 200 de minute de convorbiri.

Deci să fie clar, faptul că eşti loial companiei de 3, 5, 10 ani nu mai are nici o valoare, atâta timp cât ai vorbit doar 199 de minute într-o lună, aducând în bugetul companiei umila sumă de câteva sute de lei (dacă să fiu mai exact 208 lei şi 80 de bani = 10 min x 1,30 lei + 39 min x 1,20 lei + 149 min x 1,00 lei). Asta în timp ce la celelalte abonamente ale operatorului violet recompensa pentru loialitate se începe de la 20 de lei cheltuiţi pe servicii, (practic obţii minutele-bonus pentru loialitate chiar dacă nu consumi nici un bănuţ extra-pachet) iar judecând după faptul că cel mai ieftin abonament din seria Reţeaua mea-Ţara mea-Lumea mea e de 50 de lei practic fiecare abonat este cuprins de programul de fidelitate.

Neînţelegând  logica celor de la Moldcell în această privinţă am hotărât să le adresez o întrebare la tema dată. Răspunsul companiei însă m-a lăsat fără cuvinte.

Deci noua politică a operatorului violet e clară, s-a lichidat “Abonamentul Flexibil” care într-adevăr a fost unul flexibil (chiar dacă pe parcusul ultimului său an de existenţă a fost modificat şi el, schimbările fiind mai mult împotriva abonaţilor decât în favoarea lor), cât vorbeşti atât plăteşti, plus că în reţea vorbeai mai ieftin decât în afara ei. La schimb s-a reinventat un nou vechi “Fantasy” cu acelaşi tarif şi în reţea şi în afara ei şi cu programul de loialitate doar pentru cei ce consumă mai mult de 200 de minute. Ideea e simplă – să scăpăm de cei care vorbesc diferit de la o lună la alta, să plătească în fiecare lună – consumă minutele din abonament sau nu le consumă e treaba abonaţilor.

Pentru mine totuşi e uimitor, cât de rapid o companie fanul căreia am fost timp de aproape 10 ani îşi poate schimba atitudinea faţă de clienţi. Compania care nici măcar nu şi-a atins până la urmă scopul de a-şi recăpăta poziţiile pierdute după rebranding-ul Voxtel în Orange şi exodul masiv al abonaţilor către un brand de peste hotare despre care au aflat de la părinţi şi rude care lucrează “la Etalea sau Partugaliea”.

O fi de vină managementul moldovenesc din ultimii câţiva ani venit la schimbul celui turcesc de pe timpuri?  Un singur lucru e cert, viitorul operatorului violet e unul sumbru, mai ales în virtutea faptului că până la lansarea portabilităţii numerelor telefonice au rămas doar câteva luni.